söndag 15 mars 2015

Assignment #3 18/2

Sätt upp tre regler 
Håll dig till dem

Detta var ett assignment vi skulle ha gjort till den 18/2 och jag var totalt blank på inspiration - trodde jag då. Det jag sedan insett var att jag har haft tre regler som jag har haft sedan den 16/12 - dagen jag gjorde ett positivt grav-test och insåg att jag hade lite vanor att bryta. 

1. Ingen rök - Jag har rökt mellan 1/2 och dryga paketet cigaretter sedan sommaren 2012 och det var plötsligt dags att lägga ner totalt i minst ett år. 

2. Ingen (stor mängd) kaffe - Jag har varit ganska grovt koffeinberoende i perioder lvl: svälja ner koffeinkapslar med kaffe och knappt sova. Det har jag inte varit på länge men jag dyrkar en god kopp kaffe och har nog haft en kaffe månadsbudget motsvarande många studenters matbudget.

3. Ingen alkohol - Om det är något jag har dyrkat mer än kaffe så är det öl – sommar, vår, vinter, höst en öl ute med polare det har varit det mest solklara sättet för mig och min man och våra vänner att umgås och jag kan ju vara med men med en cola eller alkoholfri öl i handen (oftast typen Carlsberg vilket inte är någon favorit som standard, den blir inte bättre utan alkohol).


Jag må låta bitter men jag har såklart följt mina regler och det jag funderade kring var hur jag skulle representera detta. Grejen är att det är ju inte far väl för gott men det är ett rejält uppehåll. Uttrycket ”frozen assets” dök upp i huvudet och jag visste vad jag ville göra. Så jag tog en GB-glace-burk och lade i en tom burk Tuborg grön, lucky strike additive free-paket (inplastat och med cigg i) och en kaffemugg och hällde på vatten och ställde i frysen. Sedan tog jag kort och sedan befriade jag ciggpaketet igen för jag var rädd att min man skulle tycka det var lite väl radikalt att frysa in dessa med en gammal pantburk i 9 månader. Detta var dumt eftersom min mobil pajade och trots försök att återta bilderna har jag inte lyckats så bilderna är borta men idén var god. Men dessa var i alla fall mina regler och jag avser hålla mig till dessa i alla fall augusti ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar